מאחורי הקלעים: בנצי לייזרוביץ סיקר את ה'חלוקה' הגדולה בעולם | תיעוד

בנצי לייזרוביץ 4 Comment on מאחורי הקלעים: בנצי לייזרוביץ סיקר את ה'חלוקה' הגדולה בעולם | תיעוד

חג הפסח קרב, ובחלוקת ה'קמחא דפסחא' הגדולה בעולם מתכוננים לאלפי האנשים שיבואו לקבל את צרכי החג בהרחבה גדולה | כתבינו בנצי לייזרוביץ יצא לשטח לראות את ה'מאחורי הקלעים' של המיזם הענק ולשמוע את האנשים שעומדים מאחורי ההפקה הגרנדיוזית הזו | סיקור נרחב

17:55
30.04.24
איתי גדסי No Comments on נתניהו נחרץ: שום החלטה בהאג לא תפגע במטרות המלחמה

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השעה 01:00 בלילה, ירושלים הקרירה הר חוצבים. בעוד פחות מ 24 שעות יגיעו לכאן אלפי אנשים לחלוקת הקמחא דפסחא הגדולה בעולם שע"י 'עונג שבת ויו"ט' בשיתוף משפחת רכניץ, אבל גם בשעה כזו המקום שוקק חיים. מלגזות נעות מצד לצד, משאיות מגיעות בזו אחר זו לפרוק את המיץ ענבים, היינות ,התפו"א, הגזר, הביצים הבשרים ועוד. אבל מסתבר שזה לא רק היום, הכל החל עם צאת שבת הגדול או יותר נכון לפני מס' חודשים.

אז, בשלהי החורף במשרדי עונג שבת ויו"ט יושב האיש שקיבל את כינוי 'שר החסד' – הר"ר אפרים שטרן שליט"א, בנו החביב הר"ר יעקב שטרן ועסקני הארגון ושם בעצם מתחיל הדיון איך עושים השנה תשפ"ב את החלוקה של הקמחא דפסחא ל 18,000 משפחות. יוקר המחיה עולה, מחירי חד פעמי עולה, משפחות רבות נוספות שעול המחיה השנה יותר מתמיד מעיק מגישות בקשות לקבל השנה לראשונה את המצרכים לחג, אבל הרב שטרן עושה הכל, אבל הכל שלכולם יהיה מצרכים חשובים לעשות את חג הפסח.

בשנתיים האחרונות עם פרוץ הקורונה חשבו בשנה ההיא לא לעשות חלוקה כלל בשל הקורונה, אולם האדמו"ר מתולדות אהרן הורה לרב שטרן לעשות הכל ולא לוותר על זה. ישבו עם המשטרה והחליטו לעשות משהו חדש, שכל החלוקה תתנהל מתוך הרכב ללא מגע או יציאה של אנשים למרחב. וכך היה- במתחם תחנת הרכבת מלחה עשו 6 נתיבי נסיעה , בכל נתיב עם כל המוצרים וכך רכב שנכנס לנתיב ,סדרנים הכניסו לרכב את כל המוצרים והרכב יצא משם בזריזות .

השנה ישנם 2 שינויים דרמטיים, אומר בשיחה ל'קול חי' ר' יעקב שטרן בנו של ר' אפרים ומי שמנהל הן מאחורי והן מלפני הקלעים שלקח על עצמו ניהול ואחריות רבה וגדולה בחלוקה.

הראשון- זמן החלוקה, כדי לחסוך זמן, וכדי לחסוך פקקים בכבישים, החלוקה תהיה הלילה (בין שני לשלישי) מהשעה 22:00 ועד שעות הבוקר המוקדמות.

השני- מיקום החלוקה. איתרנו מקום אסטרטגי כדי להקל על הציבור. הכביש מסנהדריה המורחבת להר חוצבים כביש שאורכו יותר מק"מ נחסם כולו ובשני צידי הכביש מוצרי החלוקה נמצאים שם . כל מוצר נמצא ב 8 תחנות ,כלומר ניתן בו זמנית לחלק ל 16 רכבים את המצרכים, וכך בעצם הגדלנו גם את נתיבי הנסיעה בו זמנית.

השנה הוספנו לחלוקה עוד 3000 משפחות וביניהם פליטים מאוקראינה, כך שאנחנו מגיעים ל 18,000 משפחות וקרוב ל 200,000 נפשות. מדובר בחלוקה הגדולה ביותר בעולם שהעלות של זה מסתכם במליוני ש"ח. אז נכון יש תורמים מחו"ל , ומשפחת רכניץ שלקחה על עצמה להיות שותפים בחסד, אולם הר"ר אפרים שטרן כשהוא מחליט לעשות משהו אז אפילו שהכסף עדיין לא נמצא כאן ,את החיוך והשמחה לאלפי המשפחות הוא לא יוותר.

דובר החלוקה ואיש היח"צ ר' מנדי צימעט מוסיף: "ההתעקשות של ר' אפרים על טיב הסחורה שתהא א' א'. על שחיטה עצמאית כדי שלכל אחד יהיה בשר בקר לחג, וחלקים משובחים נוספים. הפירות והירקות הם ייבוא חו"ל בשל שנת השמיטה". המסר שהרב שטרן מעביר לכל העוסקים בדבר אומר לי ר' מנדי צימעט: "לעשות הכל כדי שכל אחד שמגיע לכאן ייצא עם חיוך, שמחה ומאושר". אנשים באים לר' אפרים שטרן בסיום החלוקה ואומרים לו : תודה ושכוייח על הדברים, והוא עונה להם : "אני אומר לך תודה, אני אומר לך שכוייח שהסכמת לקחת ממני". החיוך המאור פנים שהרב שטרן מעניק לכל אחד ואחד זה עצמו שווה הון.

נזכיר קצת במספרים את החלוקה השנה:

3,500 בהמות ועגלים שהביאו מפורטוגל ואוסטרליה לפני חצי שנה ונשחטו כאן בארץ ע"י צוות שוחטים שנבחרו מיוחד, מהם יצאו 70 טון בשר בקר כל החלקים.

147,000 בקבוקי מיץ ענבים ויין

3,000,000 ביצים

52 טון מצות

טונות של תפו"א , גזר.

ר' יעקב שטרן ור' מנדי צימעט אומרים לי: הלוגיסטיקה לשנע את כל זה, זה מערך עצום שיש צורך בחשיבה על כל פרט ופרט. יש גם 250 סדרנים אברכים, שישבו ולמדו בכולל כל החורף וכאן הם מקבלים על השעות האלו פי 3 שכר כספי כהוקרה על לימודם בחודשי החורף.

אני מסתובב עם מנדי צימעט דובר החלוקה ואיש היח"צ  של החלוקה ופוגשים את הר"ר יעקב חיים מילר מפיק האירוע. אני שואל אותו מה אתה אומר על כל מה שיש כאן. הוא משיב לי: "אני הפקתי וניהלתי 19 שנה את ארועי מירון, גם בוועדת החקירה של מירון העדתי. השנה לראשונה אני מפיק כאן את החלוקה של קמחא דפסחא שע"י עונג שבת ויו"ט, הקנה מידה של החומרים והמוצרים לא ייאמן, גם אני מופתע מהכמויות. ההתעקשות של הרב שטרן לחלק בשר משובח לכל משפחה, זה לבד לוקח לו את הראש לחצי שנה ויותר. הוא לא מחלק מוצרי חד פעמי שלכאורה כך היה צריך להיות השנה , הוא מחלק מוצרים יקרי ערך שאותה משפחה לא תקנה בסופר או בצרכנייה. מדובר בלוגיסטיקה מורכבת מאד מסיים הרב מילר".

השעה כמעט 3 לפנות בוקר ,אוטוטו תפילת נץ אבל כאן כולם נמצאים גם הרב שטרן בכבודו ובעצמו לא מפספס רגע מלפקח על כולם , הסימנים סביב העיניים של כולם כאן אומרות הכל , שהם כבר הרבה לילות לא ישנו כראוי , אולם הרב שטרן מסתובב כאן , ולא מוותר להעיר ולהאיר בדבריו וכמי שכבר 43 שנה מקיים את החלוקה הזו. ובנתיים – עוד משאית ,עוד קונטיינר של מצרכים, ביצים ,  ובשר מורידים את הסחורה כאן. שלט ענק מקדם את הבאים חלוקת קמחא דפסחא שע"י עונג שבת ויו"ט. ומי שישים לב בצד השלט מופיע ביידיש כדלהלן: "א יישר כח פארן נאמען" – תודה רבה שלקחת.

4 תחנות חלוקה : י-ם, בית שמש, ביתר וב"ב. מה שבטוח שבליל בדיקת חמץ או יותר נכון עם התקדש חג הפסח תשפ"ב שר החסד הר"ר אפרים שטרן ובנו ר' יעקב שטרן יחד עם עסקני עונג שבת ויו"ט יוכלו לחייך חיוך גדול שהצליחו להכניס אור, חיוך ושמחה בלמעלה מ 18,000 בתי אב ולגרום להם לחוג את הפסח כהלכתו ובשמחה. אני אישית מקנא מאד בעולם הבא של משפחת שטרן שהחסד נטוע בליבם עמוק עמוק.



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    בושה… במקום להכביר במילים רק אומר שעמדתי בתור לחלוקה עם רכב מהשעה 12:30 בלילה עד 5:00 בבוקר ופשוט קרסתי ולא הייתי מסוגל להמשיך לחכות…. אז חזרתי הבייתה בלי כלום….
    בושה… בושה…. בושה..

    1. שלמה,לא כאן המקום להגיב כך.אם זה היה בתשלום עוד יש אפשרות לדרוש אבל בחלוקה? זכותך לקבל ולהמתין עם כולם. אני בטוחה שהמארגנים עשו את מירב המאמצים לזרז את החלוקה ואלו לא דברים שתלויים בהם.

    2. איך אני מגיעה לסליי מזון אני גם צריכה לאחותי דחוףףףף

  2. 3

    א… פרינסס,זכותו המלאה להגיב!! ואם בא לך להתכסח, לכי תשיגי ת'ווצאפ שלו ותתפוצצו יחד!!